Nieuwsbrief mei 2015

nieuwsbrief DE BEVELANDEN RECREATIEF
alt tekst
SAMEN BEREIK JE IN DE BEVELANDEN MEER DAN ALLEEN

Beste Bevelandse ondernemers,

Vorig jaar heeft u van ons per mail al een tweetal nieuwsbrieven ontvangen. Het verheugt ons dat de samenwerking binnen de Bevelandse gemeenten tussen toeristische ondernemers, gemeenten, VVV, Impuls Zeeland en vele andere partijen steeds meer gestalte krijgt. Wij vonden het daarom tijd om ook de nieuwsbrief in een wat professioneler jasje te steken. De nieuwe vorm van de nieuwsbrief is in opdracht van de vijf Bevelandse gemeenten gemaakt door de VVV. Deze wordt u ook toegezonden door VVV Zeeland, maar is een product van de vijf gemeenten.

Graag stellen wij u met deze eerste nieuwsbrief voor het jaar 2015 op de hoogte van hetgeen de samenwerking allemaal oplevert. U vindt dan ook informatie over de ZeelandPas, de Beveland Expess, gezamenlijke promotie, de toeristische agenda met daarin een marketingstrategie die voor u en ons wordt opgesteld en natuurlijk alvast een vooraankondiging van de jaarlijkse Business to Business bijeenkomst: de B2B Beveland Recreatief.

 
ZEELANDPAS

Sinds 1 april is de ZeelandPas beschikbaar in alle Bevelandse gemeenten. Zowel gasten als inwoners kunnen gebruik maken van deze kortings- en belevingspas. Voor een aanschafprijs van € 4,00 krijgen mensen meer dan € 400,00 aan kortingen en dus ook gratis vervoer. Op www.zeelandpas.nl staat een aansprekend overzicht met alle acties.

De pas stimuleert mensen om Zeeland echt te gaan ontdekken en meer te ondernemen. De aanbiedingen zijn er op het gebied van cultuur, wellness, shoppen, sportieve en actieve activiteiten en natuurlijk ook op het culinaire vlak.

U kunt nog steeds instappen in dit project door mee te doen met een aanbieding of door passen te verkopen. Op de webiste staat meer informatie. Ook kunt u contact opnemen met de regiocoördinatoren Dick vd Velde via Dick@veldebizz.nl (06 20395728) en Sandra Dekker coordinator@dartcommunications.nl (06 27175372).

 
BEVELAND EXPRESS, ZO GOED ALS ZEKER

Gelukkig hebben we goed nieuws. Naast de Noord-Beveland Express is de doorgang van het project ‘Beveland Express’ nu zo goed als zeker. Met de toegezegde deelname van een flink aantal ondernemers en de garantstelling van de vier Zuid-Bevelandse gemeentes hebben we de begroting van de Beveland Express bijna rond. Voor het ontbrekende stukje financiering hebben we een beroep gedaan op de Rabobank. Daar komt zeer binnenkort bericht over. Er zijn drie bestuursleden gevonden voor de Stichting Beveland Express in de personen van Emanuel Dekker (camping Linda), Marjan Jasperse (Camping ’t Veerse Meer) en Esther Timmerman (voorzitter horeca Goes).

Het product ziet er nu als volgt uit:

  • De bus zal rijden van week 29 (maandag 13 juli) t/m week 35 (zaterdag 29 augustus)
  • De bus rijdt vier dagen in de week met alle vier dagen een ander traject:
    • Route 1 (Wemeldinge - Goes - Kapelle - Yerseke) op zaterdag (eventueel maandag of woensdag)
    • Route 2 (Wolphaartsdijk - Heinkenszand - Goes) op woensdag (eventueel maandag)
    • Route 3 (Wolphaartsdijk - Borsele - Goes) op dinsdag
    • Route 4 (Westerschelde - Oosterschelde) op donderdag
  • De bus stopt 4 à 5 keer per dag bij de iedere halte. In de bus krijgen mensen informatie over de halteplaatsen en de omgeving. De bus wordt dus gebruikt voor sightseeing en als hop-on-hop-off vervoermiddel.
  • Voorkeur voor het type bus is een half open cabriobus, bestickerd in de stijl van de Bevelanden.
  • De werknaam van het project is Beveland Express. De naam die we straks gaan voeren wordt waarschijnlijk ‘De Zomerbus’ of ‘Sightseeing Zeeland’.
  • Iedereen die mee wil met de bus moet in het bezit zijn van een ZeelandPas. Daarmee is de bus onbeperkt toegankelijk. De ZeelandPas kost € 4,00 en is ook in de bus zelf aan te schaffen.
  • Er komen folders met dienstregeling en ook posters en stickers. Ook wordt er een website ontwikkeld.

Er wordt gekeken naar mogelijkheden voor extra reclame voor deelnemers en nabij gelegen niet-deelnemers op de achterzijde van de bus, op het paneel achter de chauffeur, vermelding in de audiotour en vermelding in de folder.
Om iedereen enthousiast te kunnen laten vertellen over die nieuwe product willen we een ‘ondernemers/medewerkers rit’ organiseren eind juni. Wilt u hieraan deelnemen geeft het vast door aan Sandra Dekker de coördinator van het project via een mailtje naar coordinator@dartcommunications.nl

Overigens is het nog steeds mogelijk om u als halte op te geven of van de andere reclamemogelijkheden gebruik te maken. Laat het ons weten als u interesse hebt via coordinator@dartcommunications.nl.

 
DE BEVELANDEN OP DE NEDERLANDSE EN VLAAMSE TV
Vanaf 11 mei zijn De Bevelanden, samen met Tholen, zichtbaar op zowel NPO 1,2 en 3 als ook de Vlaamse regionale tv. De verwachting is dat de commercial ongeveer 13 miljoen keer bekeken gaat worden! De algemene Zeelandspot zal ruim 50.000.000 keer worden bekeken. Heeft u de commercial al op uw website staan?
 
MARKETINGSTRATEGIE

In opdracht van de vijf Bevelandse gemeenten wordt door VVV Zeeland, ondersteund door het Kenniscentrum Kusttoerisme, een marketingstrategie opgesteld. Vorig jaar is uit het onderzoek door een stagiaire al naar voren gekomen dat ‘De Bevelanden’ op zich, geen toeristisch product is dat als zodanig verkocht kan worden. Wel zijn er veel ‘Unique selling points’, die allen op zich heel bijzonder zijn en die ook bekend zijn bij de toerist. Denk aan het Nationaal Park Oosterschelde, de schaal- en schelpdiercultuur in Yerseke, het duiken bij Wemeldinge, de stad Goes, de bloemdijken en de boomgaarden met bloesem in (het Land van) Borsele en zo meer. Het verbindende element van veel van deze Unique Selling Points is ‘water’ in al zijn veelzijdigheid, aldus de uitkomst van het onderzoek van de stagiaire. Wat kunnen we daar nu mee? Dat was de vraag.
Deze vraag hebben wij voorgelegd aan de VVV. Daaruit zijn de volgende doelstellingen voortgekomen:

  • Bepalen van een gezamenlijke, samenhangende koers voor de Bevelandse toeristisch-recreatieve economie.
  • De regio De Bevelanden als een toeristisch-recreatief aantrekkelijk gebied positioneren binnen het grotere toeristische geheel.

Om tot een goede marketingstrategie te komen is door VVV/Kenniscentrum Kusttoerisme een onderzoek uitgezet onder zowel toeristische ondernemers als de gasten. De respons van de gast blijft echter behoorlijk achter bij de verwachting. Tot nu toe is het resultaat zo mager dat er nog geen goede conclusies uit het onderzoek te halen zijn.

Uw medewerking hebben we dan ook echt nodig.

Deze week gaan we ook flyers naar velen van u brengen, waarin bezoekers worden opgeroepen om de enquête in te vullen. Zij kunnen daarbij een leuke prijs winnen. En u heeft er niet veel werk aan. We vragen alleen uw medewerking om de flyer daadwerkelijk aan uw gast te overhandigen. Op de flyer staat de link naar de enquête zelf vermeld. Bij deze dus alvast een oproep aan u om ons te helpen zodra u in het bezit van de flyers bent!
Uiteraard kunt u ook zelf de link nog digitaal delen met uw gasten, via de eerdere oproep die u al van ons heeft ontvangen.

De marketingstrategie gaat onderdeel uitmaken van een totale toeristische agenda voor de Bevelandse gemeenten, waarin ook heel andere onderwerpen, zoals bijvoorbeeld gezamenlijk beleid, opgenomen zullen worden.

 
B2B BEVELAND RECREATIEF
Alvast een vooraankondiging, want de exacte datum is nog niet bekend. Maar het wordt in elk geval eerste helft oktober. We willen ons dit keer meer op de watersport gaan richten en maken daar een leuk programma rond. En verder gaan we u natuurlijk tijdens deze bijeenkomst uitgebreid informeren over de marketingstrategie, die dan gereed zal zijn. 
 

   

 
Wij hopen u met deze tweede nieuwsbrief weer voldoende op de hoogte gebracht te hebben. Heeft u vragen, ideeën of andere mededelingen stuurt u dan gerust een e-mail naar regiocoördinator Sandra Dekker: coordinator@dartcommunications.nl of naar gemeentelijk coördinator recreatie en toerisme Janet Janssen Daalen: j.janssendaalen@noord-beveland.nl.