HomeHome
Visit
Eilanden
Scharendijke
Scharendijke, het centrum voor watersporters. Gelegen aan het Grevelingenmeer Het Koepeltje

Scharendijke

Scharendijke is een centrum voor watersporters! Gelegen aan de Brouwersdam en op loopafstand van het Grevelingenmeer is Scharendijke de ideale plek voor met name surf-, zeil-, sup- en duiksporters. Kinderen kunnen zich hier ook goed vermaken, want er is namelijk een kleine waterspeeltuin in het Grevelingenmeer.

Een centrum voor watersporters

Het dorp Scharendijke is met name bij watersporters heel bekend. Duikers beschouwen de duikgebieden: Het Koepeltje, Scharendijke Haven en Nieuwe Kerkweg als de hotspots van het Grevelingenmeer. Wil je de verschillende wrakken onder water ontdekken onder begeleiding van een instructeur? Dat kan bij Duikcentrum Scharendijke of Duikcentrum De Grevelingen.

Bij Beachclub Perry’s, gelegen op de welbekende Brouwersdam, kan je tijdens de zomermaanden een SUP board of kajak huren. Er is genoeg te beleven op het water!

De Brouwersdam

Scharendijke ligt tegen de Brouwersdam aan. Naast allerlei watersporten die je kunt doen vind je hier verschillende strandpaviljoens, zoals Beachclub Perry’s en Strandclub Zee. Hier kun je vanaf het terras genieten van een prachtig uitzicht op zee. Daarnaast is de Brouwersdam al jaren het decor voor Concert at Sea en Beachboom.

Bezienswaardigheden

Genieten van een mooi uitzicht over het Grevelingenmeer? Als je over de dijk in Scharendijke loopt kom je het ‘verstopte’ uitkijkpunt Het Koepeltje tegen. Dit is van oorsprong een beschutte uitkijkpost, die onder andere is gebruikt tijdens de Eerste Wereldoorlog. En; achter Het Koepeltje vind je een klein strand met een grasveld en een waterspeeltuin in het Grevelingenmeer.

Evenementen

Er worden verschillende evenementen in en rond Scharendijke gehouden. Neem bijvoorbeeld Straô, een paardenevenement dat alleen op een aantal Schouwse dorpen wordt gehouden. De ruiters gaan met hun rijkelijk versierde paarden naar zee om de paarden de voeten te laten wassen. Kijk voor meer evenementen in Scharendijke op onze evenementenkalender.

Ontdek ook andere plaatsen

rond Scharendijke