Eilanden
Walcheren
Domburg
Badplaats Domburg in de duinen. Wat te doen in Domburg, lees het hier.

Domburg

Voor een welverdiende en relaxte vakantie, zit je in Domburg goed. Dit is namelijk één van de mooiste badplaatsen van Nederland! Mede door de brede stranden, het culinaire aanbod en de vele wellness mogelijkheden. Domburg trekt al sinds jaar en dag zonaanbieders, dagjes mensen en kunstliefhebbers aan. Lees hier meer over deze welbekende badplaats.

Domburg, een badplaats met allure

Domburg is één van de oudste badplaatsen in Nederland. En tot op de dag van vandaag komen badgasten hier voor hun ontspanning. Vele wellness centra en hotels hebben zich daarom gevestigd in Domburg. Toe aan wat ontspanning? Eén van de bekendste is het Badhotel Domburg. Of combineer een verblijf op het vakantiepark Roompot Domburg met een bezoek aan Wellness & Beauty De Parel.

Benieuwd wat Domburg nog meer te bieden heeft? Wees gerust. Wij hebben een lijstje gemaakt met alles wat Domburg zo bijzonder maakt

Wat te doen in Domburg

Kunst en cultuur in Domburg
Kunstenaars en kunstliefhebbers weten hun weg naar dit oorspronkelijke schildersdorp wel te vinden. Kunstenaars zoals Jan Toorop, Piet Mondriaan en vele anderen lieten zich inspireren door het unieke Zeeuwse licht. Wil je zien waar de beroemde werken van de kunstenaars werden gemaakt? Ga dan mee met de 'In het licht van Toorop en Mondriaan' wandeling. In het Marie Tak van Poortvliet Museum zijn regelmatig wisselende tentoonstellingen van (inter)nationale kunstenaars.

De Manteling
Domburg grenst direct aan de Manteling, een uniek bos met statige buitenplaatsen en schitterende tuinen. En als je iets verder doorloopt richting Oostkapelle, kom je het prachtige Kasteel Westhove tegen. Eén van de mooiste kastelen in Nederland!

De Domburgsche Golfclub
De bijzonderste golfbaan van Zeeland ligt in Domburg in de duinen. De Domburgsche Golfclub is niet alleen één van de oudste golfbanen van Nederland, het is bovendien een echte linksbaan. Dat betekent dat de golfbaan aan zee ligt en aan de zeewind is blootgesteld. De wind en rough zorgen vaak voor een uitdagende ronde!