Eilanden
Zeeuws-Vlaanderen
Genieten van de Zeeuwse natuur

Zeeuws-Vlaanderen

Zeeuws-Vlaanderen is met zijn stranden, duinen en uitgestrekte polders een geliefde bestemming van badgasten en natuurliefhebbers. Het ligt naast België en heeft een échte bourgondische sfeer. Ontdek bijzondere natuurgebieden of geniet in de gezellige dorpen en steden van Zeeuws-Vlaanderen!

Unieke landschap van Zeeuws-Vlaanderen

Van uitgestrekte stranden aan de Noordzee, polders, dijken en kreken, tot aan schorren en slikken langs de Westerschelde. Het landschap van Zeeuws-Vlaanderen is erg gevarieerd. Ga op excursie en ontdek het grootste schorrengebied van Europa: het Verdronken Land van Saeftinghe. Spot vogels in natuurgebied De Braakman. Of aanschouw de grote variatie in plantengroei en aan vogels tijdens een excursie in natuurgebied het Zwin.

Lees meer over natuurgebieden in West-Zeeuws-Vlaanderen

Ontdek het mooie Zeeuws-Vlaanderen

met verrassende wandelroutes

Wat te doen in Zeeuws-Vlaanderen

Gezellige steden en pittoreske dorpen

Zeeuws-Vlaanderen kent vele plaatsen die allemaal weer uniek zijn en het ontdekken waard! Zo heb je kunstenaarsdorp Groede, mosselstad Philippine en stoere havenstad Terneuzen. In vestingsteden Sluis en Hulst kun je heerlijk winkelen. Liever een dagje naar het strand? Ook dat is mogelijk hier, bijvoorbeeld in Cadzand, Nieuwvliet of Breskens. Voor ieder wat wils!

Bourgondisch genieten

Zeeuws-Vlaanderen heeft een uitgebreid culinair aanbod. Zeeuwse zilte zaligheden, zoals mosselen en kreeft, kun je ontdekken in Philippine. In Zuiddorpe en Koewacht kun je in het aspergeseizoen heerlijke Zeeuws-Vlaamse asperges eten. Ook Axel en Sas van Gent zijn de moeite waard. Tip: Neem een kijkje in de Cuyperskerk in Sas van Gent waar shoppen, eten en drinken gezellig samen gaan.

Ontdek de smaak van Zeeuws-Vlaanderen.

Evenementen

Benieuwd naar evenementen in Zeeuws-Vlaanderen? Neem eens een kijkje in onze evenementenkalender.

Maak je bezoek compleet

Overnachten in Zeeuws-Vlaanderen? Mogelijkheden genoeg! Van hotels en campings tot bed and breakfasts en vakantiehuizen. Neem eens een kijkje op de pagina 'Overnachten in Zeeuws-Vlaanderen' en laat je inspireren.

Leuke dorpen en steden, lekker eten en drinken en een overnachting die bij je past

Maak je bezoek compleet

Ontdek ook