Paulinaschor is tegenwoordig een vogelgebied bij uitstek. De schorren en slikken worden het hele jaar drukbezocht door een grote diversiteit aan vogels. Maar er zit een verhaal vast aan dit mooie gebied.

Het natuurgebied is een overblijfsel van de monding van de voormalige zeearm: de Braakman. En tot na de Tweede Wereldoorlog was het schor in gebruik als weidegrond voor schapen. Wanneer je van het prachtige uitzicht vanaf de dijk geniet, kijk je dus niet alleen naar een prachtig natuurgebied, maar ook een stuk cultuurhistorie.

Het gebied is niet toegankelijk. Maar vanaf de zeedijk heb je een fantastisch uitzicht over het gebied en de Westerschelde!
Je parkeert je auto bij Parkeerplaats Paulinahaven. Langs de Westerscheldedijk kun je prachtig fietsen en wandelen.

Scheldedijk
Hoofdplaat