Über diesen Ort

In 1897 werd te Sluiskil een Benedictijns Capucijner klooster in gebruik genomen. Samen met de bijbehorende Sint Antonius van Paduakerk werd het complex in 1900 volledig door brand verwoest.
In 1901 werd het klooster Benedictinessen van het Heilig Sacrament en de kerk herbouwd.
De Sint Antonius van Paduakerk werd in 1966 verbouwd en uitgebreid met een zijvleugel.
In 1981 werd het kloostercomplex buiten gebruik gesteld.
Aan het begin van de 21e eeuw werd de in 1966 toegevoegde zijvleugel weer afgescheiden van de kerk wegens het teruglopend ledenaantal. Hier is thans de Openbare Bibliotheek van Sluiskil gevestigd.

In het najaar van 2009 werd bekend dat de Sint Antonius van Paduakerk gedeeltelijk verkocht zal worden.

De -onder meer door veel vrijwilligerswerk- geheel verfraaide en opnieuw ingerichte zijkapel, wordt per 1 januari 2009 onder de naam “Antoniuscentrum” in gebruik genomen als ontmoetings- en vergaderruimte.

Kontaktdetails & Öffnungszeiten

Kontaktdetails