Strategische promotie

Voor de strategische promotie van de groepsarrangementen van VVV Zeeland hebben we diverse kanalen gebruikt. Zo stonden we op zorgvuldig geselecteerde beurzen, maar boden we ook site-inspections (promotiereizen) aan.

Beurzen

Op 11 januari bezochten we de Okra beurs in Gent (Okra is de grootste en actiefste seniorenvereninging van Oost-Vlaanderen). Deze ondernemers gaven, tegen betaling, foldermateriaal mee: Café Restaurant Soif Vlissingen, Badpaviljoen Domburg, Vereniging Musea Schouwen-Duiveland, Portaal van Vlaanderen Terneuzen en Bizarium Sluis. Daarnaast namen we een advertentie op A4-formaat af in het reismagazine dat verspreid is onder alle 50.000 leden van Okra.

Op 18 december hebben we de Okra beurs gericht op West-Vlaanderen bezocht in Gent. Ook hier gaven ondernemers tegen betaling foldermateriaal mee: Deltapark Neeltje Jans, Intratuin Koudekerke, De Baeckermat Westdorpe, Zeeuws Museum Middelburg en Badpaviljoen Domburg. Ook hierbij namen we weer een A4 advertentie af in het reismagazine.

Bezoekers van de beurzen waren voornamelijk de bestuursleden van de betreffende vereniging. Dit zijn degenen die de uitstapjes voor hun plaatselijke vereniging organiseren.

Site-inspections

De eerste site-inspection in 2018 vond plaats op 23 oktober. Het programma was geheel gericht op Walcheren en bracht deelnemers naar het Zeeuws Museum met bijbehorend museumcafé in Middelburg, naar Kaasboerderij Schellach in Middelburg voor een rondleiding en proeverij, in Veere naar Museum Veere en restaurant De Werf voor een borrel. Busvervoer is verzorgd door AMZ Borsele.

De tweede site-inspection bracht de deelnemers naar Schouwen-Duiveland, waarbij de volgende ondernemers bezocht zijn: een rondvaart over de Oosterschelde met Sportvisserij Moermond, een pannenkoekenlunch bij Pannekoekenmolen de Graanhalm in Burgh-Haamstede en een rondleiding en borrel bij Seafarm in Kamperland. Busvervoer is ook deze dag verzorgd door AMZ Borsele.

De circa 90 deelnemers van de site-inspections waren bestuursleden van Belgische seniorenverenigingen, zoals Neos, Okra, Femma, Davidsfonds en VTB Kultuur. Daarnaast ook bestuursleden van Nederlandse verenigingen zoals Historische vereniging Ameide-Tienhoven.