Waardering voor onze VVV-Inspiratiepunten

Fysieke Inspiratiepunten in tijden van digitalisatie

In het digitale tijdperk waarin gasten veel informatie zelf opzoeken en/of gewend zijn informatie snel te verkrijgen, is het meer dan ooit van belang dat de medewerkers de verbindende factor zijn en blijven. Zij moeten gasten niet alleen informeren, maar ook vooral inspireren. Om onze dienstverlening te optimaliseren, werden onze vestigingen dit seizoen tweemaal bezocht door een mystery buyer. Op basis van dit onderzoek is een uitgebreid verslag opgesteld. De highlights daarvan vindt u hieronder.

Beoordeling VVV-Inspiratiepunten

Het rapport meldt dat alle fysieke locaties goed op orde zijn; ze zijn makkelijk vindbaar en zien er zowel binnen als buiten netjes uit. De indeling is overzichtelijk met voldoende voorraad van producten. In 69% van de gevallen was de locatie van het Inspiratiepunt goed vindbaar. De bezoekers in het bezit van een auto kunnen in 79% van hun bezoek voldoende parkeergelegenheid in de omgeving van de locatie vinden. De winkels scoren 100% op schoon en netjes. Voor 94% vindt men de indeling van de winkel die is verdeeld in Informatie, Inspiratie, Zelfbediening en Verkoop duidelijk.

Beoordeling Inspiratiemedewerkers

Over medewerkers meldt het rapport: de medewerkers zijn deskundig, geïnteresseerd en representatief. Alle onderdelen worden ruim voldoende tot goed beoordeeld. De scores liggen rond de 8. 84% van de medewerkers heeft een geïnteresseerde houding en positieve uitstraling. 75% van de bezoekers werd op een gastvrije manier benaderd. Bij 84% van de bezoekers werd oprechte interesse getoond bij het informeren en inspireren. 91% van onze medewerkers kwam deskundig over.

De resultaten van het onderzoek worden besproken met de medewerkers en meegenomen in de jaarplannen van de VVV-Inspiratiepunten.

Kies een andere pagina over Inspiratiemanagement