Brochures

Het belang van fysieke brochures

In 2018 brachten we diverse brochures uit met als doel gasten te inspireren zowel voorafgaand als tijdens hun bezoek. Ondanks de opkomst van online zoeken bestaat er nog steeds behoefte aan fysieke middelen, om hier rustig doorheen te bladeren, zaken te markeren, met anderen te bekijken of later nogmaals in te zien.

Oriëntatie vooraf

In 2018 verscheen de algemeen wervende Zeeland brochure ‘Land in Zee’ in het Nederlands en Duits. Deze verleidt de lezer met sfeerbeelden en verhalende teksten om Zeeland in de breedte te ontdekken. Met in deze editie meer ruimte voor verhalen rondom wonen & werken in Zeeland. Ook brachten we de tweetalige ‘Zeeland Hotel-en Campinggids’ en ‘Zeeland Vakantiewoningengids’ uit. Deze brochures zijn primair bedoeld voor een oriëntatie voorafgaand aan een bezoek.

Inspiratie ter plaatse

Ook als bezoekers eenmaal ter plaatse zijn willen we ze graag concretere inspiratie geven. In de ‘Zeeland Zien & Doen’ kranten staan de hoogtepunten, bijzondere regionale en lokale tips in diverse thema’s centraal. Deze jaarkrant werd in drie verschillende edities uitgebracht: regio Schouwen-Duiveland & Tholen, regio Walcheren, Noord- en Zuid-Beveland en regio Zeeuws-Vlaanderen. In de handzame en gemakkelijk te raadplegen ‘Zeeland Eten & Drinken’ brochure vindt men deelnemende restaurants en verkooppunten van streekproducten en geven we aandacht aan typische Zeeuwse producten en gerechten.

Deltagids

Tot slot realiseerden wij ook de Deltagids, als onderdeel van een omvattender Delta Promotie, een strategische samenwerking met onder meer aanpalende bestemmingen.

Verspreiding

Bovenstaande brochures werden op diverse manieren verspreid, zoals via NBTC Holland Marketing in Duitsland en Vlaanderen, op uiteenlopende beurzen via partners of andere derden, via VVV-Inspiratiepunten, op aanvraag via de webshop en door partners zelf. Naar goed gebruik was dit drukwerk voor partners waar wij mee samenwerken gratis te bestellen.