Pilot wonen & werken op Concert at Sea

Tijdens dit festival staan er een weekend lang 61.000 mensen op de Brouwersdam. Het grootste gedeelte van het publiek is afkomstig van buiten Zeeland. Een ideaal podium om wonen en werken in Zeeland onder de aandacht te brengen. Om mensen te laten wennen aan het idee dat je hier naast vakantie ook je leven kunt vieren. Dat moment hebben we aangegrepen voor een eerste pilot op het gebied van wonen & werken.

Prikkelende mini campagne

In samenwerking met de Provincie Zeeland is een mini-campagne ontwikkeld. Met de context van het festival en de bezoekers in het achterhoofd maakten we een mini-campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi. Alle ruimte voor talent.’ Bestaande uit een video die veelvuldig bij de podia tussen de concerten door is getoond en afgeleide boodschappen en uitingen die terugkwamen via social posts, nieuwsbrief, programmaboekje. Aangezien kort daarvoor de Zeeuwse Vacaturebank website gelanceerd was, werd voor meer informatie hiernaar verwezen. Ook werd er een speciale photobox ingericht waarin bezoekers uitgenodigd werden om zich met leuke ‘props’ te laten fotograferen onder de noemer #ikkanhierwelwennen.

Resultaten

• Totaal aantal unieke bezoekers: 61.000.
  • Spreiding bezoekers: vrijdag 20.000, zaterdag 40.000, zondag 40.000
  • Video: 18 vertoningen op hoofdpodium
  • Video: livebereik / impressies tijdens festival: 600.000
  • Nieuwsbrief item Concert at Sea: bereik: 65.000, doorkliks naar ZeeuwseVacaturebank.nl: 287