Contentcreatie

Nieuwe content beeld en tekst

In diverse regio’s verspreid in Zeeland zijn een paar honderd recreatieve fiets- en (stads)wandelfoto’s gemaakt, veelal rondom specialty en statement producten, waarin zowel gezinnen met kinderen als actieve empty-nesters te zien zijn. We hebben bewust gekozen voor verschillende soorten nieuwe content. Via eigen redactie en door externe bloggers met een specialisatie op een bepaald gebied zoals duiken, culinair, festivals en uitstapjes met kinderen.

Vertalingen

Voor een grote reeks nieuwe redactionele pagina’s op de VVV-website zijn Duitse versies gemaakt. Hierdoor was het mogelijk om bepaalde onderwerpen en items nu ook in te zetten in de Duitse mediacampagne en de Duitstalige e-mailmarketing en Facebookinzet.

Zoekwoordenonderzoek

Een hoge ranking in de Google zoekresultaten is cruciaal voor de vindbaarheid van de VVV Zeeland website. In 2018 voerden we daarom onderzoek uit naar veel gezochte zoekwoorden en soorten vragen in de Nederlandse en Duitse taal.

Contentverbetering

Dit gaf ons richting om content op diverse onderdelen te verbeteren en te verdiepen door middel van actuele blogs en artikelen die inhoudelijk meer aansluiten op de informatiebehoefte van de potentiële bezoeker. Ook gaf het inhoud aan nieuwe content in twee talen die in een expliciete of impliciete consumentenbehoefte voorziet. Hierbij is rekening gehouden met veranderend zoekgedrag zoals langere vragen en voice search.

 

Inhaken en uitrollen

In 2018 werd de Zeeuwse campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.’ op diverse manieren verder uitgerold en gebruikt. Op Facebook verschenen actuele inhakers op de zoals uitwaaien, tropische temperaturen, rokjesdag, NK Tegenwindfietsen. In de zomer stuurden we een vliegtuigje richting Zuid-Hollandse stranden. Tijdens Concert at Sea maakten we een speciale video om bezoekers te laten wennen aan het idee van wonen en werken. Ook werd de productie van een all-over-wrap voor de VVV-bestelbus voorbereid, die vanaf begin 2019 continu door heel Zeeland rijdt als ware het een levend billboard. Met selfie-potentieel.


Kies een andere pagina over marketing