Deltapromotie

Doel en samenwerking

Voor dit jaarlijks terugkerende strategische project werken wij samen met de Provincie Zeeland, Regio West-Brabant en het watersportgerelateerde bedrijfsleven. In 2018 trad Toerisme Leiestreek toe als partner in plaats van Stad Antwerpen. Het doel van deze gezamenlijke Deltapromotie is de brede Deltaregio te positioneren als dé veelzijdige watersportbestemming en de aanwezige varende gasten te inspireren tot het maken van uitstapjes, zowel gerelateerd aan het water als ‘aan land’.

Deltagids

De Deltagids verscheen in een Nederlands en Duitstalige versie. Aantrekkelijke foto’s en inspirerende tips voor uitstapjes zorgen ervoor dat elke regio in de Delta een interessante bestemming is, voor zowel de landrot als waterrat. Het overzicht van jachthavens, watersport ABC, overzicht van marifoonkanalen en een getijdentabel zorgen ervoor dat de Deltagids voor een langere tijd wordt bewaard en gebruikt. Met vaak een prominente plek in de kajuit.

Distributie

Distributie vond plaats via honderden jachthavens, watersportondernemers, accommodaties, toeristenbureaus en VVV’s. In samenwerking met partners werden ook beurzen en events bereikt, zoals de HISWA, BOOT Düsseldorf en de Belgian Boat Show. Daarnaast is de digitale versie van de gids verspreid via de online kanalen van VVV Zeeland.

Online campagne

Vanwege de goede resultaten in 2017 is opnieuw een online campagne ingezet om bekendheid te krijgen voor de Delta en traffic te leiden naar deltagids.nl. De online campagne is gericht op varende watersporters. We maakten gebruik van display bannering, Facebook, retargeting en Adwords.

Resultaten

• Totale oplage Deltagids: 50.000 stuks (35.000 NL / 15.000 DU)
  • Bezoekers deltagids.nl: 46.000 (+30%)
  • Online campagne: impressies 1.314.000, doorkliks 15.800