E-mailmarketing

In 2018 hebben we actiever ingezet op e-mailmarketing. Door de koppeling tussen het nieuwsbriefsysteem en de website is het nu mogelijk om op basis van interesses nieuwsbrieven te sturen. Dit resulteerde vooral in stijgingen in het aantal klikken op de artikelen.

Praktijkvoorbeelden

Voor een voorbeeld van een gepersonaliseerde nieuwsbrieven, zie de nieuwsbrief van juli gericht op iemand met interesse in overnachten en de nieuwsbrief van juli gericht op iemand met interesse in ‘zien en doen’.

In 2018 verstuurden we 25 Nederlandstalige nieuwsbrieven (13 in 2017) en 8 Duitstalige nieuwsbrieven (6 in 2017).

Resultaten

  • 18.200 unieke Nederlandstalige ontvangers (+30%)
  • 188.400 Nederlandstalige ontvangers totaal 
  • Gemiddelde CTOR (click to open rate) van 34,5% (+10%)
  • Gemiddelde CTR (click through rate) van 9,1% (+90%)
  • 7.800 unieke Duitstalige ontvangers (+21%)
  • 65.700 Duitstalige ontvangers totaal
  • Gemiddelde CTR (click through rate) van 7,5% (+48%)

Kies een andere pagina over digitale middelen