Festivals en evenementen

Unieke Zeeuwse evenementen

In Zeeland kennen we een aantal unieke festivals en evenementen die vanwege de inhoudelijke programmering of het decor van ‘Land in Zee’ onlosmakelijk aan Zeeland gekoppeld zijn. Ze worden van vroeg in de lente tot laat in de herfst georganiseerd. Voor liefhebbers van muziek, culinair, cultuur of sport. Een mooie reden om te komen of nog eens terug te komen voor een volgende gelegenheid.

Crosspromotie tijdens evenementen

Op het ene evenement attenderen we bezoekers graag op het volgende bijzondere Zeeuwse evenement. Door middel van cross-promotie op locatie, via fysieke spandoeken of digitale ‘signing’. Wij ontwikkelden een visueel Land in Zee format dat modulair toegepast kan worden. Waar ‘mix & match’ een serie evenementen op herkenbare wijze aangekondigd kan worden, gecombineerd in thema of qua doelgroep. Hierbij hebben we een centrale functie voor wat betreft het verzamelen en uitwisselen van beeld- en videomateriaal.

Ontwikkeling videomateriaal

De Zeeuwse campagne Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.’ was binnen toerisme al uitgewerkt voor de strategische thema’s kust, culinair, fietsen en actief buiten/watersport. Festivals en evenementen zijn van belang voor de aantrekkingskracht en levendigheid van de regio gedurende het hele jaar én het overall imago van Zeeland. Niet alleen voor nieuwe of andersoortige toeristen, maar ook voor inwoners, recreanten en potentiële vestigers. We ontwikkelen daarom in overleg met de Provincie Zeeland een vijftal thematische en doelgroepspecifieke video’s die door diverse stakeholders naar eigen wens in de loop van 2019 kunnen worden ingezet.

Beter etaleren

Het onderdeel ‘Evenementen’ op de VVV website is in de loop van 2018 steeds verder geoptimaliseerd. Beter zichtbaar en vindbaar. Gemakkelijker en sneller doorzoekbaar met behulp van filters. Via Facebook, Instagram, Twitter en e-mailmarketing is nog frequenter en stelselmatiger aandacht gegeven aan festivals en evenementen, maar liefst 125 keer met vaak meerdere tips tegelijkertijd. Waar mogelijk met video in plaats van beeld voor nog meer impact.

Advies & uitvoering organisatoren

Bij diverse provinciale en regionale bijeenkomsten met evenementorganisatoren informeerden wij over het belang van gratis invoer van een evenement in de VVV Evenementenkalender. Voor maximale zichtbaarheid en distributie naar derden binnen en buiten Zeeland, zowel online en offline. Dit deden we aan de hand van een praktische handleiding en met behulp van onze telefonische helpdesk. Ook mochten we voor diverse evenementenorganisaties aanvullend een promotieplan maken en de uitvoering hiervan voor onze rekening nemen.