Marketing buitenland Nederland Waterland

Themalijn Nederland Waterland

Nederland en water zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Natuurlijk is er de beroemde kust, maar daarachter schuilt een boeiend landschap van sloten, vaarten, kanalen, plassen, meren en rivieren. Bijna een derde van ons land ligt onder de zeespiegel. Dit is iets wat de internationale toerist immens boeit. Binnen deze, door NBTC Holland Marketing geïnitieerde, themalijn worden in totaal 13 ‘watericonen’ in 6 Nederlandse provincies zoals de Deltawerken, Watersnoodmuseum, Kinderdijk, de Flevopolders, het Woudagemaal en de Afsluitdijk met elkaar verbonden.

Strategie voor 2018

Stimuleren van bekendheid en start van conversierealisatie. Met een focus op de meest kansrijke doelgroepen in de Europese markten Duitsland, België, Spanje, Italië en Frankrijk. Door in te zetten op de beleefbare activiteiten en nieuwe producten en in samenwerking met internationale marktpartners met een substantieel bereik in de doelgroep.

Activiteiten themalijn

Campagnebox in zes talen voor de thematische en icoonpagina’s. Persbewerking van 10.000 mediacontacten met diverse individuele journalisten en een groepspersreis. Ook werden een aantal famtrips georganiseerd. In Duitsland is een dagbladcampagne ingezet inclusief online doorplaatsing. In België werd gekozen voor een fietscampagne met een printspecial en regionale TV. Wéo en Logitravel waren de mediapartners voor respectievelijk Frankrijk en Spanje/Italië.

Resultaten

  • Campagnebox: 800.000 impressies
  • Social media: bereik 812.000
  • Mediawaarde via PR: €1.8740.000
  • Bezoekers holland.com: 632.000; Deltawerken staat op nummer 3 van meest bekeken content met 58.500.
  • Duitsland dagbladcampagne: bereik print 6,3 miljoen lezers; bereik online 751.000 impressies; online nieuwsbrief: 400.000
  • België fietscampagne: bereik fietsspecial 1.924.000; regionale TV 1.159.000

 


Kies een andere pagina over marketing