Marketing Duitsland

Zeilboot op Oosterschelde

Samenwerking Mediamixx

De marketingactiviteiten in Duitsland zijn in 2018 voor het eerst uitgevoerd door onze lokale partner Mediamixx. Het campagneplan voor 2018 omvatte diverse elementen en had als doel het aantal bezoekers vanuit Duitsland te laten groeien. Hierbij werd met name geconcentreerd op de regio Nordrhein-Westfalen.

Online mediacampagne

De boodschap van de Zeeuwse campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi’ is aangepast naar de Duitse taal én cultuur: ‘Was willst du in Zeeland?’ en is via een online campagne ingezet op de thema’s fietsen, actief buiten/watersport, culinair en kust

Facebook Duitstalig

Om Duitse gasten aan Zeeland te verbinden, enerzijds door hen te prikkelen voor een herhaalbezoek, anderzijds door hen aan te spreken als ambassadeur voor de Zeeuwse regio, is het gehele jaar door een speciaal contentprogramma opgezet waarbij regelmatig relevante en interessante Duitstalige topics opgevoerd worden, speciaal voor de Duitse Fans van Zeeland.

Kinderpersreis

We nodigden een groep Duitse redacteuren uit om samen met hun gezin de mogelijkheden te ontdekken door om de Zeeuwse natuur actief te zijn en te ontspannen. Met in het programma dat gezamenlijk werd doorlopen onder andere een bezoek aan Deltapark Neeltje Jans met rondleiding op de Oosterscheldekering, bezoek aan restaurant Proef Zeeland en de Pannekoekmolen, het beleven van het klimbos en kabouterpad en zeehonden spotten op de Oosterschelde.

Free publicity

Gedurende het hele jaar zijn er relevante persnieuwsbrieven verstuurd, waar redactioneel op werd ingehaakt. Ook voor diverse individuele journalisten aanvragen organiseerden we een uitgebalanceerd programma en overnachtingen verspreid over heel Zeeland, onder andere voor Stuttgarter Nachrichten en Kölner Stadt Anzeiger. Voor meer informatie over persrelaties, zie de pagina Pers.

Resultaten

• Online campagne: 3.920.000 impressies; 23.800 doorkliks
  • Facebook: groei aantal Duitse fans 250% (4.400 in 2017 - 11.000 in 2018)
  • Bereik Facebook 211.000; 15.500 interacties (likes, comments, delen)