Marketing Vlaanderen

Samenwerking NBTC

De marketingactiviteiten in Vlaanderen werden veelal uitgevoerd in samenwerking met NBTC Holland Marketing. Het campagneplan voor 2018 had als doel het aantal bezoekers vanuit België te laten groeien door Vlamingen te enthousiasmeren voor typisch Zeeuwse thema’s en nadere inspiratie te zoeken op vvvzeeland.nl.

Niet iedereen houdt van Zeeland. Gelukkig maar!

Voor Vlaanderen is aan de Zeeuwse campagne ‘couleur locale’ toegevoegd met de Vlaamse uitdrukking ‘Gelukkig maar!’ in plaats van ‘Mooi.’ en een eigen voice-over. De thema’s fietsen, culinair en kust werden online ingezet via een kwalitatief advertentienetwerk van vakantie- en thema-gerelateerde websites. Daarnaast werden deze video’s getarget op Facebook ingekocht via het Zeeland Facebook-account. Ook werden de 15 seconden filmpjes vertoond als TV-commercial bij een aantal regionale TV-zenders.

Resultaten

• Online campagne: bereik: 558.300; doorkliks: 13.400
  • TV-commercials regionale TV-zenders: bereik 3 miljoen
  • Video’s op Facebookpagina Zeeland: bereik: 181.600, interactie: 2.500

Zeeuwse campagne met Libelle

De Belgische Libelle ontwikkelde twee permanente contentpagina’s rondom fietsen in het voorjaar en culinair in het najaar. Deze werden door een aantal items in de e-nieuwsbrief en Facebookpagina van Libelle aangejaagd. Bovendien verscheen er onder andere een spread over Zierikzee en de Oosterschelde (2/1 pagina) in het blad zelf. De fietsroutes die ook in Libelle stonden én een connectie hadden met kust of culinair, zijn tevens in een exclusieve mailing verzonden naar abonnees op reisroutes.be.

Resultaten

• Bereik Libelle nieuwsbrief-items: 549.000
  • Doorklikpercentage Libelle Facebookposts: 3,9%
  • Doorkliks Libelle contentpagina’s naar vvvzeeland.nl: 5.300
  • Oplage Libelle: 234.000
  • Bereik Libelle: 911.600
  • Bereik reisroute.be mailing: 200.000
  • Doorkliks reisroute.be mailing naar vvvzeeland.nl: 3.000

Partnercampagne met Centerparcs en VVV Goeree-Overflakkee

Dankzij deze samenwerking konden we extra aandacht voor Zeeland krijgen in de vorm van een 3-minuten infomercial op elf Vlaamse regionale zenders. Aanvullend hierop verschenen er drie 1/1 print advertorials in de weekendbijlage van Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen.

• Oplage weekendbijlages HNB en GvA: 1.433.000
  • Bereik weekendbijlages HNB en GvA: 2.886.000

Free publicity Vlaanderen

Wij ontvingen enthousiaste Vlaamse journalisten en bloggers en verzorgden voor hen een toepasselijk programma. Hiermee verkregen we onder meer free publicity in de Fietsspecial van Het Nieuwsblad en in VAB Magazine - de Vlaamse ANWB - in het voorjaar en schreef Libelle in de zomer over vijf charmante dorpjes in Zeeland.

• Fietsspecial Het Nieuwsblad: oplage 280.000; bereik 1 miljoen
  • VAB Magazine: oplage 330.000 en online doorplaatsing