Pers

Het hele jaar door biedt VVV Zeeland ondersteuning aan journalisten, bloggers en influencers als het gaat om teksten, beeldmateriaal of de organisatie van een persbezoek. Hieronder staan enkele hoogtepunten van 2018.

Bloggersevent

We organiseerden in samenwerking met Landal Green Parks in juni een bloggersevent. Vijf Nederlandse en één Vlaamse blogger hebben samen met hun gezin de regio Schouwen-Duiveland ontdekt met een op maat samengesteld programma. Tijdens het event plaatsten de bloggers content op diverse social media kanalen. Daarnaast publiceerden zij op hun eigen blogs drie artikelen over de regio, de accommodatie en de

activiteiten. Deze blogs zijn ook gedeeld door VVV Zeeland. De deelnemers hebben allemaal een travelblog met de doelgroep familievakanties met jonge kinderen.

Publiciteit in Diverse bladen

• Een freelance journaliste voor het magazine SPOOR heeft in het kader van de WIC in februari een bezoek gebracht aan Middelburg; artikel verschenen in de mei-uitgave.
  • Een journalist van Reisgids Consumentenbond heeft in april gefietst in West-Zeeuws-Vlaanderen. VVV Zeeland heeft de verslaggever gefacilliteerd met een programma en een overnachtingsadres aangeboden.
  • Een redacteur van ACSI Free Life is op persbezoek geweest bij familiecamping de Molenhoek en heeft vandaar uit de regio ontdekt, het artikel is verschenen in oktober 2018.

Aanleveren content en beeldmateriaal voor diverse partijen

Daarnaast hebben we aan verschillende magazines en dagmedia als Toeractief, Libelle BE, Kampioen, Gazet van Antwerpen, Telegraaf en vadersopreis.nl medewerking verleend met aanleveren van content en beeldmateriaal van Zeeland.

Item Jinek met VVV-directeur

De directeur van VVV Zeeland laat zien hoe bijzonder Vlissingen is. In juli ontvingen wij tv-verslaggever Jaïr Ferwerda in Vlissingen, hij heeft daar een item gemaakt voor de talkshow Jinek. Gemiddeld 750.000 kijkers.

Weerbericht Piet Paulusma

In de eerste week van mei presenteerde Piet Paulusma zijn weerbericht vanaf zijn vakantieadres Renesse, en heeft de opnamen gemaakt bij het VVV inspiratiepunt Renesse. Gemiddeld 700.000 kijkers.

Zoutelande

Door het populaire nummer ‘Zoutelande’ van Bløf kreeg VVV Zeeland media-aandacht bij radiozenders BNR en NOS.

Kinderpersreis

In september organiseerden we  in samenwerking met het Duitse Mediabureau Mediamixx een kinderpersreis voor Duitse journalisten/blogs met gezin. Met zes gezinnen gingen we op ontdekking in de regio Schouwen-Duiveland. Naar aanleiding van dit bezoek zijn artikelen verschenen in Neue Ruhr Zeitung, Kölner Stadtanzeiger, Niederrhein Nachrichten en bullitour.com.

Persnieuwsbrieven

In maart, september en november verstuurden we persnieuwsbrieven naar ca. 7.500 Nederlandse en Belgische journalisten om hen te enthousiasmeren en informeren over Zeeland.

Resultaten

• Mediawaarde* artikelen VVV Zeeland in Nederlandse media: minimaal 622.000 euro (bereik 27.126.900 lezers)
  • PR-waarde onlinekanalen Nederland: minimaal 625.738 euro (bereik 33.800.000 lezers)

*De mediawaarde is een aanduiding van de impact van een bericht in de media.De mediawaarde geeft dus een indicatie van de opgeleverde PR. De berekening is gebaseerd op de kosten die je zou maken als je de media-aandacht zou inkopen.De kosten van vergelijkbare media-aandacht worden bepaald aan de hand van advertentietarieven van websites, social media, kranten en radio- en TV zenders.