Beheer en onderhoud Fietsknooppuntensysteem

In 2018 lag de belangrijkste focus bij het beheer en onderhoud van het Fietsknooppuntensysteem op het in stand houden van de hoge kwaliteit en het snel oplossen van meldingen. Op die manier blijven we voldoen aan de kwaliteitseisen van een 5-sterren fietsprovincie. Routebureau VVV Zeeland onderhield het Fietsroutenetwerk met een netwerk van 60 vrijwilligers. In 2018 werkten we ook weer samen met Orionis. Zij voerden werkzaamheden uit aan de borden.

Routebord waar we in 2018 een melding over ontvingen.

Meldingen

We beheren diverse routes en routenetwerken en fungeren als meldpunt voor verschillende type routes. In 2018 kwamen in totaal 324 meldingen binnen. Het overgrote deel van de meldingen van recreatieve routenetwerken heeft betrekking op het Fietsknooppuntensysteem (86,1%). De overige meldingen betreffen het Wandelnetwerk, Langeafstandsnetwerk en Ruiterroutenetwerk. De meeste meldingen komen binnen via vrijwilligers (54,9%). Zij controleren twee keer per jaar het volledige Fietsknooppuntensysteem. Daarnaast komt 26,6% van de meldingen binnen via het routemeldpunt en 15,4% via e-mail.

Snelle afhandeling

Om aan de hoge standaard van 5-sterren fietsprovincie te kunnen blijven voldoen is het erg belangrijk dat meldingen snel worden opgelost. 48,1% van alle meldingen wordt binnen een week opgelost. 94,3% van alle meldingen wordt binnen vier weken opgelost. Dit is de landelijke streeftermijn van het Landelijk Fietsplatform.

Verder onderhoud

Naast de routes van het fietsknooppuntensysteem onderhouden we ook de mountainbikeroutes in Zeeuws-Vlaanderen, de ruiterroutes op Walcheren en de wielerroutes in Zeeland.

Kies een andere pagina over Route- en projectbureau