Upgrade fietsvoorzieningen

Zeeland wordt hoog gewaardeerd als fietsprovincie. In de meest recente uitgave van de 2-jaarlijkse kwaliteitsmonitor van het Landelijk Fietsplatform kreeg Zeeland een 5-sterren beoordeling. Met de ambitie om uiteindelijk fietsprovincie nr. 1 te worden is het uitgangspunt om naast de 5-sterren beoordeling ook de fietsvoorzieningen op het hoogste kwaliteitsniveau te brengen (5 sterren). Om de ontsluitingsmogelijkheden en belevingswaarde van het Zeeuwse landschap te vergroten is daarom ingezet op de realisatie van onderscheidende voorzieningen voor de fietser.

Essentiële behoeften van de fietser

In 2018 is de eerder opgezette voucherregeling op basis van de actuele vraag in Zeeland teruggebracht naar de basis. Terug naar de essentiële behoeften van de fietser. Oriënteren voor en tijdens de fietsroute, en rust- en oplaadplekken voor mens en fiets wanneer nodig. Waar mogelijk zijn realiseren wij deze op unieke locaties die iets toevoegen aan de beleving van een fietstocht.

Resultaten 2018

Het aanbod binnen de regeling is daarmee verschoven van innovatieve FietsOpstapPunten naar een catalogus met de basisvoorzieningen waar de fietser behoefte aan heeft. De nieuwe vorm van het project is geïntroduceerd bij partners. De basis is hiermee gelegd om ervoor te zorgen dat in 2019 alle binnen de regeling mogelijke voorzieningen worden gerealiseerd. In 2018 realiseerden we één FietsOpstapPunt, twee laadzuilen en tien overzichtspanelen.

Kies een andere pagina over Route- en projectbureau