Rol en belang VVV-inspiratiepunten

In de Inspiratiepunten van VVV Zeeland worden gasten die Zeeland bezoeken ontvangen en geïnspireerd de provincie te ontdekken. De fysieke Inspiratiepunten zijn meer dan een bakstenen locatie of een VVV-informatiezuil.

Professioneel gastheerschap

VVV’s onderscheiden zich van concurrenten met hun naam, met een bekendheid van 98%, en het professioneel gastheerschap. We bieden daarmee een dienstverlening zowel fysiek als ook digitaal, waarbij de toerist, de lokale inwoner en ondernemers gastvrij onthaald worden en zich kunnen laten informeren en inspireren over het toeristisch en recreatief product. Daarnaast zijn er producten en diensten te verkrijgen die bijdragen aan de beeldvorming en herinnering aan Zeeland als vakantiebestemming.

Brede rol inspiratiemedewerkers

De werkzaamheden van onze inspiratiemedewerkers bestaan uit:

• Inspireren van bezoekers aan de balie, of via email of telefoon
  • Verkopen van diverse fiets- en wandelroutes, streekgebonden Zeeuwse producten, brochures en tickets
  • Het onderbrengen van gasten in beschikbare accommodaties
  • Beheer van bezettingsinformatie van accommodaties
  • Beheer van de VVV Zeeland evenementenkalender
  • Het onderhouden van relaties met lokale ondernemers

Relatiemanagement

Nog altijd worden de contacten met de ondernemers in de regio goed onderhouden met als doel het versterken en verdiepen van de relatie en het adviseren van relevante producten of diensten op behoefte van de partner. Hierbij staat het samen zorgen voor een toeristisch sterke regio waar de bezoeker zich gast voelt nog altijd centraal. In de lokale vergaderingen die gehouden worden door de Ondernemersverenigingen sluiten wij aan om mee te praten over de invulling van de rol van gastheerschap.

Corporate communicatie

Ook werden de 1426 partners die in 2019 bij ons aangesloten waren geïnformeerd met in totaal 27 e-mailnieuwsbrieven en zetten we actief het zakelijke LinkedIn platform in, waar we ruim 1.700 volgers hebben (+38% vs 2018). In 2019 kreeg de zakelijke website een vernieuwd uiterlijk en overzichtelijker navigatie.

Kies een andere pagina over Inspiratiemanagement