Fan van Zeeland fotowedstrijd

In 2019 hebben we nog meer ingezet op het gebruik van social media. Zo laten we zien hoe mooi en veelzijdig Zeeland is, met diverse thematieken en legio activiteiten in alle regio’s. De concentratie lag op Facebook en Instagram omdat deze voor vrijetijdsbesteding, onze doelgroep en doelstellingen de meest relevante kanalen zijn. Grootste doel hier was allereerst het vergroten van het aantal volgers en het realiseren van groter bereik met onze kwalitatieve content.

Nieuwe opzet in 2019

Tot en met 2018 vond de Fan van Zeeland fotowedstrijd plaats via een speciale website waar foto’s geupload konden worden. In 2019 is gekozen om dit aan te passen aan het natuurlijk gedrag van consumenten. men kon deelnemen via Instagram door gebruik van #mijnzeelandfoto en het taggen van vvvzeeland. Dit was een groot succes: tijdens de 7 maanden dat de fotowedstrijd liep, ontvingen we via deze hashtag maar liefst 5.6000 foto’s.

Effecten

Door gebruik te maken van crossmediale inzet verspreidden we de bekendheid van de fotowedstrijd. OOk maakten we op deze manier de 7 verschillende maandwinnaars bekend. Dit heeft een enorme boost gegeven aan het aantal volgers op Instagram: een verdubbeling tot 15.000 in 1 jaar tijd. Daarnaast zorgde het ook voor extra bezoek aan de VVV-website. Aan het eind van het jaar was het voor het publiek mede via PZC mogelijk om te stemmen voor de jaarwinnaar.

Verdere vernieuwing in 2020

In verband met het succes in 2019 wordt de fotowedstrijd in 2020 meteen vanaf januari en daarmee jaarrond gehouden. Ditmaal met de hashtag #mijnzeelandfoto2020. Daarnaast wordt gestuurd op verschillende thema's per maand zodat de veelzijdigheid van Zeeland nog meer getoond wordt. Lees meer over de inzet van alle social media.

Kies een andere pagina over digitale middelen