Marketing Vlaanderen

Strategie: owned & earned media

In 2019 lag binnen de drie focuslanden de nadruk op de Nederlandse en Duitse campagnes. Betaalde media was daarom geen onderdeel van de buitenlandpromotie in Vlaanderen. Wel bereikten we Vlamingen via onze eigen social media kanalen Instagram en Facebook (18.000 fans uit België). Daarnaast werd optimaal ingezet op free publicity. Zo verschenen er drie blogs waaraan wij medewerking verleend hebben: VAB magazine (65.000 unieke bezoekers per maand), Sofinesse (1.000 unieke bezoekers per dag) en Plus magazine (150.000 unieke bezoekers per dag).

Vlaanderen 2020

Ook in 2020 blijft België een focusland waar we in blijven zetten op free publicity. In 2020 zal dit weer aangevuld worden met betaalde media en wel in de vorm van een jaarrond campagne in samenwerking met Gault & Millau en het NBTC rondom het thema culinair. Een onderwerp waarmee we de Vlaming recht in het hart raken en Zeeland op de kaart zetten als culinaire bestemming.