Marketing Nederland

De marketingstrategie van VVV Zeeland is geborgd in het Strategisch Marketingplan 2016-2019 en wordt jaarlijks gefinetuned in een uitvoeringsprogramma. LAND IN ZEE! is de verbindende en gekozen positionering om Zeeland duidelijk, onderscheidend en sterk te ‘branden’ en vermarkten. Het zorgt voor focus én samenhang en is de leidraad voor het maken van scherpe keuzes op diverse gebieden.

Campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi’
In 2019 is de succesvolle campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.’ opnieuw ingezet in diverse online media. In 2019 hebben we gekozen voor aanvullende media- en creatievormen, onder andere impactvolle ‘home page take overs’, Instagram Stories en Pinterest. Op deze manier konden we nog beter de verschillende contrasten van Zeeland laten zien en thema’s als natuur en evenementen erbij betrekken

Uitbreiding thema's en festivals

Zeeland kent een aantal unieke en ‘typisch Zeeuwse’ festivals en evenementen vanwege de inhoudelijke programmering of het decor van ‘Land in Zee’. Georganiseerd van vroeg in de lente tot laat in de herfst. Dit laat de aantrekkelijkheid en de levendigheid van de regio zien aan zowel toerist, bewoner als potentiële vestiger. Samen met de Provincie Zeeland ontwikkelden we een aantal thematische video’s rondom muziek, culinair, cultuur of sport. Die binnen de campagne ingezet zijn. Ook worden deze in overleg door diverse stakeholders gebruikt om Zeeland samen op de kaart te zetten.

Inhakers

Voortbordurend op het jaar ervoor hebben we in 2019 actuele inhakers gemaakt op de Zeeuwse campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi’. Op Facebook verschenen onder meer inhakers voor Kustmarathon Zeeland, 5 sterren fietsprovincie en de opening van het mosselseizoen. Ook pronkten we met een Film by the Sea advertentie op de achtercover van de Filmkrant.

Partnercampagnes

Naast de Zeeuws-brede campagne-inzet is het voor partners mogelijk te participeren in het overkoepelende campagne-idee. Waarbij de creatieve invulling en media-inzet specifiek is afgestemd op de gewenste propositie, boodschap, doelgroep en timing van de partner. In 2019 hebben wij voor de gemeente Veere en de gemeente Schouwen-Duiveland een dergelijke partnercampagne verzorgd en ingezet.

Natuurcampagnes

VVV Zeeland heeft in opdracht van Provincie Zeeland en in nauw overleg met natuurorganisaties de herfst - en wintercampagnes ontwikkeld. Op ‘Zeeuwse’ wijze prikkelden we inwoners en gasten uit om erop uit te trekken in de Zeeuwse natuur en mede via natuurinzeeland.nl te ontdekken hoe contrastrijk deze is. Te zien via onder andere driehoeksborden, A58 billboard, online bannering, Facebook & Instagram video advertising en op Zeeland social media. Meer informatie over natuurbranding en - beleving leest u hier.