Pers

De pers is onmisbaar als het gaat om de promotie van Zeeland. VVV Zeeland verzorgt veel informatie voor de pers. Zo organiseren wij regelmatig persreizen en schrijven we persberichten. Het hele jaar door bieden we ondersteuning aan journalisten, bloggers en influencers uit binnen-en buitenland als het gaat om teksten, beeldmateriaal of de organisatie van een persbezoek. Hieronder enkele hoogtepunten van 2019.

Internationaal Foodevent

In april organiseerden we in samenwerking met Krijn Verwijs Yerseke een fruit-de-mer food event. Culinaire journalisten en bloggers uit Nederland, België en Duitsland maakten kennis met de schaal- en schelpdierencultuur in Yerseke. Naast een bezoek aan de mosselveiling en een vaartocht naar de oesterpercelen hebben zij op de kade van de oesterputten gekookt met de verschillende streekproducten. Tijdens het event plaatsten de bloggers content op diverse social media kanalen (alleen op die dag al 65.000 bereik op social kanalen), schreven de journalisten een redactioneel artikel en werden nog aanvullende blogs geschreven. Uiteraard zijn er volop foto’s gemaakt. Ook de lokale pers was hierbij aanwezig.

Groepspersreis Zeeuws-Vlaanderen

In samenwerking met het Duitse Mediabureau Mediamixx organiseerden we in september een persreis voor Duitse journalisten/blogs met als thema ‘Ontdek Zeeuws Vlaanderen op een e-bike’. Met 3 journalisten en 2 bloggers gingen we op ontdekking in deze regio. Naar aanleiding van dit bezoek zijn artikelen verschenen in Niederrhein Nachrichten, Emsland Kurier, beforewedie.de en unterfreundenblog.com

Zeeland op de Duitse Fernseher

17 september 2019 werd een mooi item over Zeeland uitgezonden in het programma Volle Kanne. Dit is de ‘Koffietijd’ van Duitsland, waar gemiddeld 700.000 mensen per aflevering naar kijken.

Publiciteit in diverse bladen en blogs

Een freelance journaliste van het magazine Fiets Actief heeft een rondje Zeeland gemaakt waarbij het artikel verschenen is in de juni-uitgave. Een journaliste van de Telegraaf heeft in juli een weekend doorgebracht in Vlissingen. Wij hebben de journaliste een programma aangeboden en het artikel naar aanleiding daarvan is verschenen in de weekendbijlage van 17 augustus. De blog bijzonderplekje.nl is maar liefst driemaal een weekend in Zeeland geweest en heeft daarover een paar mooie blogs geschreven op haar blog die per maand gemiddeld 150.000 bezoekers trekt

Housevision RTL4 was in Zierikzee

In de eerste week van maart zijn er opnamen gemaakt in Zierikzee. Een van onze gidsen heeft de mooiste plekjes van deze historische stad laten zien aan de kijkers van House Vision. De uitzending trok 223.000 kijkers.

Persnieuwsbrieven

In mei, augustus en september verstuurden we persnieuwsbrieven naar ca. 7.500 Nederlandse en Belgische journalisten om hen te enthousiasmeren en informeren over Zeeland.

Content en beeldmateriaal voor diverse partijen

Daarnaast hebben we aan verschillende magazines en dagmedia medewerking verleend met aanleveren van content en beeldmateriaal van Zeeland, zoals onder andere Troskompas, Passage Magazine BE, Plus Magazine BE, Niederrhein Nachrichten, Libelle en magazine.vab.be