Over deze locatie

Molen De Hoop is een koren- en pelmolen aan het Vlissings Bolwerk in Middelburg. Het is een ronde stenen stellingmolen met een vlucht van 24,70 meter.

De molen werd oorspronkelijk in 1735 gebouwd als pelmolen. Na een brand in 1753 werd De Hoop in 1755 hersteld als koren- en pelmolen. Waarschijnlijk werd de molen lager hersteld. Hierdoor heeft de molen een wat dikke uitstraling gekregen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd de molen zwaar beschadigd. In 1954 en 1988 werd de molen gerestaureerd en werd de molen weer draaivaardig.

Een aantal vrijwillige molenaars laten de molen regelmatig draaien. De molen is nu het clubgebouw van vereniging Juliana Korpsen Middelburg. Molen De Hoop is niet te bezoeken.

Meer over deze molen lees je opĀ www.molendatabase.nl

Contactgegevens & Openingstijden

Niet te bezichtigen.