Overnachten
Jachthavens
Jachthaven Goes

Jachthavens in Zeeland

Zeeland en water. Onlosmakelijk met elkaar verbonden. Volop mogelijkheden dus om te genieten van het water. Stoer water. Zoals de Noordzee en de Ooster- en Westerschelde. Zeearmen met getijdenwater. Of binnenmeren. Met water waarop het getij geen invloed heeft. Zeilboten of motorboten. Een wedstrijd of een pleziertocht. Wie hier het water opgaat, verlangt naar meer.

Voorzieningen

De faciliteiten in Zeeuwse jachthavens zijn dik in orde. Prima sanitaire voorzieningen. En vaak met leuke restaurants in de directe omgeving. Zoals in Bruinisse of Wolphaartsdijk. Wifi is in de meeste jachthavens gratis. Bij enkele jachthavens kun je een fiets lenen (Delta Marina in Kortgene) of huren (Jachthaven Wemeldinge). Wie wil, kan zo op de fiets boodschappen gaan halen. Dat is makkelijk! En natuurlijk zijn in de meeste jachthavens faciliteiten aanwezig, zoals een jachtservice of watersportwinkel.

Noordzee

Wie de Noordzee op wil gaan, kiest voor de jachthavens van Stellendam, Vlissingen of Breskens. Je staat versteld van de bijzondere boten die hier liggen. Zeezeilen is bijzonder. Het woelige Noordzee water houdt je scherp. Wend je steven naar de Belgische kust. Of kies voor avontuur op de Westerschelde. Meer aan in de jachthaven van Terneuzen. Stap de dijk over en je bent in het centrum van deze Scheldestad. Op de dijk zie je een eindeloze stroom vrachtschepen van en naar Antwerpen varen.

Oosterschelde

Ook de Oosterschelde is getijdewater. Daaraan heeft de Stormvloedkering niets veranderd. De Oosterschelde maakt deel uit van het Nationaal Park Oosterschelde. Hier varen is een genot. Als je geluk hebt, zie je zeehonden op droogvallende platen. Bruinvissen zwemmen naast je boot. Gooi je anker uit en geniet. Van rust en ruimte. Een eindeloze vergezichten. De charme van Oosterschelde is dat je makkelijk van jachthaven naar jachthaven vaart. Vaak liggen deze midden in de stad, zoals Goes en Zierikzee. Hier aankomen is een belevenis op zich. Meer af en ga van boord voor een lekkere maaltijd in de haven.

Zierikzee

Zierikzee is de vertrekhaven van de Deltarace. Een begrip onder wedstrijdzeilers. De boten liggen rijen dik in de haven. De cafés zijn vol. Met nautische hoofden en stoere verhalen. En geen onvertogen woord. Bezoek de haven van Stavenisse. Daar lijkt de tijd te hebben stilgestaan. De jachthaven van Colijnsplaat ligt centraal aan de Oosterschelde. Ook Burghsluis, aan de overkant, verdient een bezoek. Al was het maar voor een heerlijke vismaaltijd bij restaurant ’t Oliegeultje

Goes

De jachthaven in Goes is een oude scheepswerf. Het is één van de gezelligste en fraaiste havens van Zeeland. Wie verder vaart, komt in de stadshaven. Hier lig je beschut tussen de monumentale kades. Alleen de vaartocht naar Goes is al een bijzonder. Na het schutten bij het Goese Sas vaar je door het havenkanaal. De brugwachter in Wilhelminadorp opent speciaal voor jou de brug.

Veerse Meer

Wie getijdewater wil vermijden, kiest voor Het Veerse Meer en de Grevelingen. Ideaal water voor watersporters. Leuk is dat er verschillende eilanden zijn, waar je even kunt aanmeren. Jachtwerf Oostwatering in Veere ligt naast het Veerse Bos. Een schitterend wandel- en recreatiegebied. Bij de Oesterhaven in Wolphaartsdijk kun je blokhutten huren. Makkelijk als je je bezoek een slaapplaats aan land wil aanbieden

Kinderen

Zeeland is ook voor zeilen met kinderen een aanrader. Je vindt altijd wel een mooie ankerplaats. Om te zwemmen of krabben te vangen. Jachthaven Delta Marina heeft een speeltuin met speeltoestellen. Kinderen kunnen ook naar het waterpaleis van camping en villapark De PaardekreekMarina Port Zélande (Grevelingen) is een perfecte plek voor kinderen. Centraal in de haven is een ruime speeltuin. Met schommels , een glijbaan en klim-en duikelrekken. Voor de sportievelingen is er een voetbalkooi, tafeltennistafel en basketbalbaskets. Als het mooi weer is kun je naar het Noordzeestrand. Om lekker te zwemmen of te vliegeren op het strand. In het bungalowpark kun je zwemmen in het subtropisch zwembad. Gezellig bowlen of naar de kinderboerderij. Ook Roompot Marina Oosterschelde is erg kindvriendelijk. Je vindt hier luxe voorzieningen en veel activiteiten. Lekker luieren op het strand. Zwemmen in het subtropisch zwemparadijs. Met golfslagbad, glijbaan, sauna en kuurbaden. Of op de fiets genieten van de landelijke omgeving. Verder zijn er speelautomaten, bowlingbaan, vismogelijkheden, tafeltennistafel, indoor speeltuin, trampolines en nog veel meer.

Beheer

De havens in Zeeland worden beheerd door bedrijven of watersportverenigingen. Van de Rest Nautic bijvoorbeeld heeft jachthavens in Kats en Wemeldinge. Watersportvereniging De Arne in Middelburg is één van de grootste van Nederland. De Arne heeft havenfaciliteiten in Middelburg en Veere (Oostwatering).

Filters

Resultaten (0)