Retour- en herroepingsbeleid

1. Is retourneren gratis?

Retourneren bij vvvzeeland.nl is gratis indien je gebruik maakt van retourzending naar ons antwoordnummer. Ons antwoordnummer is:

VVV Zeeland
Antwoordnummer 1351
4330 VN  DOMBURG

Indien je een pakket of aangetekende post naar dit antwoordnummer stuurt, dan komen de verzendkosten voor jouw rekening. Voor het herroepingsformulier kun je hier terecht.

2. Wat is de retourtermijn of herroepingstermijn?

Items kunnen binnen 14 dagen (vanaf verzending) worden geretourneerd, in overeenstemming met de "Algemene Voorwaarden VVV Zeeland voor consumenten". De retourtermijn is gelijk aan de wettelijke herroepingstermijn die je als consument hebt.

Indien je van je wettelijke herroepingsrecht gebruik hebt gemaakt, dan moet je de artikelen retourneren binnen 14 dagen na de dag waarop je ons op de hoogte hebt gebracht van de herroeping van de overeenkomst.

3. Hoe kan ik een artikel retourneren of gebruik maken van mijn herroepingsrecht?

Je kunt een artikel retourneren door het binnen de retourtermijn aan ons terug te sturen.
Bij het retourneren moeten de producten in perfecte staat verkeren. Ook dien je in het bezit te zijn van een aankoopbewijs.

Maak je gebruik van je wettelijke herroepingsrecht dan vragen wij je om dit door een duidelijke verklaring aan ons kenbaar te maken. Wij moeten deze verklaring tot herroeping ontvangen voordat de herroepingstermijn is verstreken. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het Modelformulier voor herroeping. Dit is niet verplicht. Het Modelformulier vind je hier.

Indien producten in een gesloten, bijvoorbeeld gesealde, verpakking zijn geleverd dan kun je geen gebruik maken van je wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen indien de verpakking is geopend of beschadigd. Hetzelfde geldt voor artikelen die vanwege gezondheids- en hygiënische redenen niet geschikt zijn voor retourzending. Ook kun je de artikelen dan niet retourneren, want wij kunnen de artikelen dan niet meer opnieuw verkopen.

4. Hoe ontvang ik mijn aankoopbedrag retour?

Na goedkeuring van de geretourneerde artikelen zal je het bijbehorende bedrag op dezelfde wijze ontvangen als die waarmee je jouw aankoop hebt betaald. De artikelen moeten in perfecte staat verkeren.

Indien je gebruik maakt van je wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen ontvang je ook de door jou betaalde leveringskosten retour (met uitzondering van eventuele extra kosten door uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering). De directe kosten voor terugzending zijn voor onze rekening indien je gebruik maakt van ons antwoordnummer. Indien je bestelling via aangetekende post wordt verstuurd zijn deze kosten voor je eigen rekening.

5. Wanneer ontvang ik het bedrag van mijn retourzending?

Na goedkeuring van de geretourneerde artikelen zal je een bevestigingsmail ontvangen met het bedrag dat binnen enkele dagen op je rekening zal worden gestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke aankoop hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Voor de terugbetaling zullen er geen kosten in rekening worden gebracht. Wij kunnen wachten met terugbetalen totdat wij de artikelen van je hebben ontvangen, of totdat je hebt aangetoond dat je de artikelen hebt teruggestuurd, al naar gelang wat zich het eerst voordoet.

6. Wat moet ik doen als het retourbedrag incorrect is?

Neem contact met ons op via 0118-561364 of [email protected]. Wij zullen het probleem zo snel mogelijk oplossen.

7. Wettelijke garantie

Wanneer een product niet voldoet aan de overeenkomst, dan zullen wij de wettelijke garantiewaarborgen die hiervoor gelden, naleven.