In 1687 werd het eerste kerkje gebouwd. Na een drastische verbouwing in 1870 ontstond de kerk, zoals hij er nu uitziet. Het is een eenvoudige, witgepleisterde zaalkerk voorzien van rondboogvensters, met in het midden van de voorgevel de zadeldaktoren. In de dakruiter hangt een klok uit 1757. In de jaren negentig ging Hervormd Kats een fusie aan met de Hervormde gemeente van Kortgene, waardoor het kerkje in Kats overbodig werd. In 2001 werd het overgedragen aan de in 1976 opgerichte Stichting Oude Zeeuwse kerken. Nu doet de kerk onder meer dienst als concert- en expositieruimte; bovendien is het een gewilde trouwlocatie.

Bron: Van kerk naar kerk, deel 3:Walcheren / Noord-Beveland,  van Carel van Gestel.

Kerkstraat 3
4485 AL