Wat te doen
Natuurgebieden
Luchtfoto Verdronken Land van Saeftinghe

Natuurgebieden

Zeeland, daar waar het land het water ontmoet. Waar je zeehonden en bruinvissen ziet maar ook de sporen van het eeuwenoude gevecht tegen de zee. De grillige vormen van de Oosterschelde zijn een direct gevolg van het gevecht tussen land en water. Maar je vindt hier ook het grootste schorrengebied van Europa: Het Verdronken Land van Saeftinge. Duik je onder in de Oosterschelde, dan zwem je tussen de sepia’s die hier speciaal komen paren.

Afwisselend landschap

Schorren en slikken, polders en dijken, maar ook bossen en duinen. Zeeland heeft een zeer afwisselend landschap. De combinatie van water en land creëert prachtige natuurgebieden. Neem bijvoorbeeld het Nationaal Park Oosterschelde: het grootste nationaal park van Nederland. Dit is een thuis, overwinterplaats en kraamkamer voor veel verschillende soorten dieren. Maar ook allerlei soorten planten zijn hier te vinden. Het park is zeker een bezoek waard!

Ook Het Verdronken Land van Saeftinghe is een bijzonder Zeeuws natuurgebied. Het is een prachtig schorrengebied en de grootste van Europa. Of breng een bezoek aan het Waterdunen, een waar vogelparadijs. Heb je liever een combinatie van bossen, struiken en duinen? Dan is natuurgebied Oranjezon een échte aanrader. Als je goed oplet zie de damherten door de bossen lopen. Ga je liever op pad om vogels te spotten? Plan Tureluur op Schouwen-Duiveland is een uniek natuurgebied dat ook wel de vogelboulevard van Zeeland wordt genoemd.

Laat je verrassen door het Zeeuwse landschap en ontdek welke verrassende natuurgebieden je kunt bezoeken.

Natuurgebieden in Zeeland

Elk gebied heeft zijn eigen, unieke flora en fauna. Voor iedere natuurliefhebber iets. In ieder seizoen de moeite waard. Wandel door de gebieden of pak de fiets. En geniet. Ontdek de natuur in Zeeland

Filters

Resultaten (0)