Blogs
10 leuke herfstactiviteiten volwassenen
Van stoere brouwerijen tot indrukwekkende musea en skihallen. De 10 leukste herfstuitjes in Zeeland lees je hier!

10 leuke activiteiten voor tijdens de herfstvakantie in Zeeland

Geschreven door: Zeeland.com

Zeeland is leuk in ieder seizoen! Ook in de herfst. Buiten ontdek je de natuur op zijn mooist, maar ook binnen kun je genoeg toffe activiteiten beleven. Dus ben je benieuwd wat je in Zeeland kunt doen tijdens de herfst(vakantie)? We geven je graag wat inspiratie!

1. Bezoek een brouwerij

Zeeuwen zijn uitstekende brouwers! Of het nu gaat om heerlijk verrassende speciaal bieren, wijnen, huisgemaakte gin of natuurlijke siropen, hier vind je vele ambachtelijke brouwerijen. Bezoek bijvoorbeeld eens Dutch Bargain of de mannen van The Holy Spiritus. In de buurt van Goes? Ga dan eens een biertje drinken en rondkijken bij Brouwerij Slot Oostende. Geen bierdrinker maar wel een liefhebber van wijn? Dan kun je een bezoek aan Wijnhoeve De Kleine Schorre in Dreischor echt niet overslaan. Let op, bezoek is alleen op afspraak.

2. Duik de Zeeuwse bossen in

Waar kun je de warme en indrukwekkende herfstkleuren beter ontdekken dan in het bos? Bijzondere begroeiingen, heuvelachtige duinlandschappen met zandverstuivingen, valleien en duinweiden; de ligging nabij de kust zorgt voor unieke contrasten in het landschap. Tel de warme herfstkleuren en talloze paddenstoelen hierbij op en je kunt je voorstellen dat dit een ervaring is om niet te vergeten!

Kustgebieden Oranjezon en Boswachterij Westerschouwen, het grootste bos van Zeeland, en de Clingse bossen met zijn bijzondere begroeiingen zijn echte aanraders! Maar ook andere Zeeuwse bossen zijn zeker de moeite waard.

3. Duik in de wereld van paddenstoelen

In september schieten paddenstoelen in allerlei soorten en kleuren de grond uit. Benieuwd naar verschillende soorten paddenstoelen? Het Gadra bos tussen Renesse en Burgh-Haamstede wordt niet voor niets het paddenstoelenbos genoemd en is dus perfect voor deze wanneer je op ontdekkingstocht wilt gaan! Weetjes en doe-tips ontdek je hier

4. Bezoek een museum

Zeeland is rijk aan musea. Van historische tot vermakelijke gekke musea, hier vind je het. Wil je meer weten over de historie van Zeeland maar wel op een frisse manier? Bezoek dan eens het Zeeuws Museum in Middelburg. Andere aanraders zijn het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk, het Maritiem Muzeeum Zeeland in Vlissingen, Sjakie’s Chocolademuseum in Middelburg en het Industrieel Museum Zeeland in Sas van Gent.

5. Herten spotten

Oog in oog staan met reeën en damherten? Nóg een reden om naar de Zeeuwse bossen te gaan! In september en oktober heb je de meeste kans om damherten te spotten. Vanwege de paartijd laten de zich vaker zien. Opgelet als je een diep en zwaar geluid hoort, want grote kans dat je een damhert hebt horen burlen (een lokroep). Maar ook ’s morgens en ’s avonds laten de reeën en damherten zich vaak zien. Ontdek waar je de grootste kans hebt om reeën en herten te spotten.

6. De leukste pompoenactiviteiten

In september en oktober is het weer pompoenenseizoen! Van een pompoen high-tea en een rondleiding op het pompoenenveld tot pompoenplukdagen en Halloween uitholdag; genoeg activiteiten die jij tijdens de herfst kunt ondernemen! Ontdek de leukste pompoenactiviteiten bij Charlotte’s pompoenen of De Pompoenwinkel.nl

7. Struin rommelmarkten af en scoor die pareltjes

Oké, dit is niet voor iedereen weggelegd maar voor liefhebbers van vintage, antiek en andere prullaria is het een feest om rommelmarkten te bezoeken. Dit najaar worden er verschillende georganiseerd dus zet ze alvast in je agenda! Op de sites Meukisleuk en Rommelmarktvandaag vind je de verschillende locaties en data.

8. Tijd voor een dagje wellness!

De zomerdrukte ligt achter ons en voor ontspannen is de herfst daarmee ideaal! De Zeeuwse wellness zorgt dat jij straks weer helemaal ontspannen richting huis gaat. Blue Wellness resort Zeeland, Thoornkreek Wellness Spa en Wellnessresort Goes zijn voorbeelden van spacentra waar jij optimaal tot rust kunt komen. Van traditionele sauna’s en stoombaden tot een fijne massage; een dagje wellness zal je goed doen!

9. Bezoek bands in poppodia!

Altijd leuk, naar een intiem muziekpodium gaan en verrast worden door relatief onbekende zangers of bands. In Zeeland zijn er diverse plekken waar je hiervoor terecht kunt. Bijvoorbeeld â€™t Beest in Goes, een podium voor alternatieve popmuziek en arthouse films voor jong en oud. Of  De Spot in Middelburg. Hier wordt de programmering als breed, divers en vernieuwend gezien. Porgy en Bess in Terneuzen was van origine eerst een jazz café was, maar tegenwoordig komen alle muziekgenres aanbod.

10. Alvast je wintersport skills oefenen? Bezoek Snowworld Terneuzen

Je kijkt alweer reikhalzend uit naar de winter, want dan mag je weer! De sneeuwbergen bedwingen op je board of ski’s, je houdt ervan. Helaas duurt het nog even, maar om alvast je skills weer op niveau te krijgen (of deze aan te leren) kun je wél terecht op de berg van Snowworld in Terneuzen. Je kunt hier natuurlijk vrij skiën of boarden maar (privé of groeps-) lessen zijn ook mogelijk!

Wat ga jij bezoeken

in Zeeland?

Meer blogs lezen?

Kunst spotten op straat, vermaak in de Zeeuwse steden, op pad met het Zeeuwse wildlife of de natuur in duiken. In Zeeland is van alles te beleven. Wil jij je laten inspireren om jouw bezoek aan Zeeland nóg mooier te maken? In onze blogs lees je hoe Zeelandfans hun verblijf in Zeeland beleven. Je vindt ze op onze blogpagina!